Pages

Tuesday 19 June 2012

Mengatasi ketakutan dalam diri Sendiri


Assalamualaikum.. dan Alhamdulillah...dengan daya usaha, dan semangat tanpa kenal erti putus asa..even sakit untuk lalui ini semua, tp sy tetap dengan usaha dan yakin ALLAH sentiasa bersama saya :) Alhamdulillah..

Hari ini, saya hadiri temuduga lagi..again n again..dan arini la yang sy sedar..yang mengatasi ketakutan dalam diri sendiri tu lah yang paling sukar..kenapa sukar? kerana banyak negatif dari positifnya..eheks..tu la penyebab utama kesukaran itu..

Orang tgk, tp orang tak rasa..oh susahnya bermain dengan perasaan sendiri..kalo sebelumnya saya bagitahu yang apa yang kita pilih tu lah  yang kita akan lalui..ye..sukar bila kita terpaksa membuat keputusan dan kita terpaksa bermonolog dengan diri sendiri demi yang terbaik..

dan harini, saya just let myself be free..saya da usaha..saya dah ikhtiar..cuma yang tinggal berserah saja :)) bila kita tahu dari mana kita datang, sapa yang takdirkan kita untuk itu ini, kita lebih terbuka mengatasi ketakutan dalam diri..so, sape yang rasa terbeban atau rasa sukar buat pilihan, serahkan pada pemilikNya..insyaALLAH..segalanya pasti akan tenang dan kita akan rasa aman..

mmg Xdinafikan, syaitan pon sentiasa bersama untuk menyesatkan..menaruh harapan tinggi2..jangan terlalu berharap..kerana, apa yang diusaha, akan terjadi dengan izin ALLAH walau kita mencuba yang terbaik..ada ke, tak de ke..Alhamdulillah..kalo ada alhamdulillah..kalo takde pon alhamdulillah..sbb kalo ada, da tertulis hari tu tmpt tu lah rezeki kita,,,kalo tak, ALLAH menyajikan yang lebih baik :))

so, let it be free..don't think tOo much..just let everything be free and yakin ALLAH penentu segala..just do it with nO regret..insyaALLAH..

2 comments:

Leave yOur cOmment here..