Pages

Monday 18 June 2012

Ketentuan ini :)

Di keheningan malam waktu menghampiri subuh ni la waktu yang mendamaikan..ibarat langit terbuka luas menunggu rintihan hamba hambanya.. untuk menguatkan fizikal, esok pegi jogging or cycling ok..hak3.. Nak kuatkan jiwa ni, kene la selalu bertafakur..agar jiwa2 ini sedar yang segalanya pinjaman semata mata..sumenya milik ALLAH :)

Mendapatkan jiwa yang kuat adalah seorang yang cuba bangun dari kejatuhan..dan masih mampu tersenyum walaupun luka tikamannya masih berdarah.. dan menguatkan lagi jiwa itu dengan menyembunyikan rasa sakit di balik senyuman yang mengembirakan orang lain :) menolak kebahagiaan sendiri untuk memuaskan hati semua pihak.. hidup memerlukan pengorbanan? ya..pengorbanan yang indah kalo kene pada caranya :) mcm mana??? berkorban dengan niat yang baik..cth : Xnak silaturahim terputus..nO worry ok..bila nak buat..niat..ALLAH maha tahu..dan tahu yang sedih Xkan selamanya sedih..dan suka Xkan selamanya suka.. berusaha dan terus berusaha..tercapai atau tidak bukan urusan kita :) tu semua dengan izin ALLAH..kerana, apa yang kita usaha belum tentu kita dapat..ALLAH penentu segala..ada hikmah di balik kejadian..mungkin berhasil, itu lah ketentuanNya..jika tidak, itulah pelajaranNya :)

sO, nO wOrry la..live like yOu were die tomOrrow..habiskan sisa hidup ni dengan membuat orang lain tersenyum.. Hidup sekali je kot..experience apa yang belum.. Sesal? nObOdy perfect and masih sempat untuk terus bertaubat :) no wOrry la..tiada kuasa menghukum yang lebih agung dari kuasa ALLAH..as i said before, biarlah org nk menghukum..kita X effect apa pon..ALLAH tahu sume dah cukup :) kalo tak nampak arini, suatu masa nanti memang tersurat jua..kan janji ALLAH itu pasti..apepon org buat, apepon yang kita lalu, ikhlas dan redha lah :) Xyah pk lagi la..clear mind..be calm with no wOrries :))

fOr me, monolog dalaman ni perlu.. sbb, hanya kita dan ALLAH yang tahu..nk cerita, tgk org yg dicerita la plak..tp sy Xpercaya..keh3! lebih baik bermonolog jea..Xde tokok tambah pon..Xde sape yg takde masalah..just take it easy la..kerana itulah KETENTUAN :))) ketentuan yang perlu dilalui tanpa ragu..

Selalu kita dengar org ckp..lmbtnya besar..da sampai masa besar, eh nk balik jd baby blk? apekah? hoho..tu la..cool je la..lalui je..esok blom tentu hidup mati..nk taruk harapan tinggi2 pon Xguna..dan2 dah la..hehe..kan Xde harapan Xde tujuan hidup plak kan? ahakz..

so, senyumlah even pahit untuk kita lalui... berbuat baiklah even kita disakiti..dan tetapkan matlamat hidup iaitu mencari REDHA ILAHI dengan menjalani segala KETENTUAN INI :)) mOga diberkati..insyaALLAH


As i live each day,
May I Make a Difference,
And Touch One Heart,
Each Day It is My Goal,
To Bring Smile and Laughter :)
Into a Soul!
Love, Peace and Happiness tO All

No comments:

Post a Comment

Leave yOur cOmment here..