Pages

Sunday 17 June 2012

Semangat! Semangat! Semangat!

Assalamualaikum dan salam ISRA' MIKRAJ 1433H.. mOga kita senantiasa berada dalam lindunganNya dan diberkati selalu..

Ape yang ditulis today tentang SEMANGAT..uhs..semangat..semangat yang hillang..hilang kemana ntah ni..hoho..nk mencari semangat tak mudah juga..tapi kita kene la pandang sesuatu tu dengan pandangan yang berbeza..means, kalo kita blom buat tapi da kata payah..payah la jawabnya..kalo blom cuba, tp mencuba, tak berhasil pon kita akn rasa puas..sekurangnya kita mencuba dan dapat la satu pelajaran :)

Hilangnya semangat ni buat kita lemah..sakit...takde mood..sume la seangkatan dengannya..kita rasa mcm dunia dah berakhir..eheks..lebih2 jea :P nk cari seorang teman untuk kuatkan semangat..oh tidak senang sama sekali...yang menghilangkan semangat ramai..hohoho..Kadang kadang, bila kita hilang semangat, kita akan rajin membaca..membaca kata kata semangat..kan2? heee..untuk memotivasikan diri sendiri..jatuh Xkan selamanya jatuh..Xsalah pon..masing2 ada cara tersendiri :))

Semangat ibarat nyawa..tanpa nyawa tiadalah kita..hidup tanpa semangat umpama tin kosong..berharap pada manusia..manusia berubah mengikut masa..berharap pada benda, berfungsi selagi ia dalam keadaan baik..yang selamanya kekal hanyalah ALLAH..

sO, kalo hilang semangat, don't wOrry la...ALLAH ada sebagai pendengar yang setia..yang menghidupkan semangat2 yang hilang..da usaha, bertawakallah..tu jea..dihidupkan seorang..mati pon sorang2..yang ada, yang tahu semua, hanyalah ALLAH yang Maha Kuasa.. ALLAHUAKHBAR..indahnya!

Jadi, kalo da hilang semangat tu, banyakkan amal akhirat..Dunia sementara jea..pentingkan yang lebih penting..risau dunia? jangan risau..ALLAH dah tetapkan segala sesuatu..buat dengan ikhlas..kalo dah kata kita punya..tetap kita punya..jadi, jangan putus asa..teruskan bersemangat untuk mencuba ..insyaALLAH..kerana janji ALLAH itu pasti :))

mOga ditakdirkan dengan Qada' yang baik baik..dan terus bersemangat untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai..demi REDHAMU Ya ALLAH ..insyaALLAH

~ mOga dipermudahkan segala urusan ~


No comments:

Post a Comment

Leave yOur cOmment here..