Pages

Tuesday 29 May 2012

Segalanya Pasti Bila Tiba Masanya

Bicara tentang HATI..hati yang X kan pernah menipu..sejauh mana kita lari, selama mana kita menyepi, yang pasti kita tak bOleh menipu diri sendiri..hehe..

xOxO..tajuk mcm suspen, intro mcm sedih,eh sedih ker? huhu..

nOthing la..just wanna talk about HEART..hati yang tak pernah menipu..yang tak pernah menidakkan rasa..even kita menidakkan rasa secara zahirnya, batinnya cuma kita yang rasa.. :) cOol baybeh..LIFE is about option..u choose, u feel..tu la..HIDUP senantiasa dengan pilihan..jalan mana yang perlu kita ikot.. takde sape yang mengimpikan jalan yang penuh berliku..pastinya semua mengimpikan hidup yang indah2 mcm cite KOREA tu..hoho..tp adakah ianya terjadi sesuai dengan kehendakmu? andai ya..SYUKURlah..kerana tuhan memakbulkan permintaanmu...jika tidak, jangan putus asa..kerana Tuhan menghidangkan sesuatu yang lebih baik di masa akan datang..terhidangnya ia bila tiba masanya :))

Seringkali timbul berbagai persoalan tanpa jawapan..hati pasti tertanya tanya..bila? kenapa? mengapa? sampai kadang2 lupa dari mana datangnya kita.. Lupa yang sebenarnya kita hanya perlu bertawakal pada ALLAH setelah kita bersungguh sungguh telah berusaha.. Syaitan akan senantiasa membisikkan sesuatu yang meragukan..Jangan tertipu dengan bisikan2 Syaitan yang menyesatkan.. Sesungguhnya, yakinlah dengan ALLAH S.W.T.

HATI yang baik mengzahirkan peribadi yang baik.. Hati yang damai senantiasa menghasilkan sesuatu yang mendamaikan..macam mana nk damaikan sekeping hati??? Bertaubat kepada ALLAH S.W.T. dan memaafkan kesilapan orang lain terhadap kita tidak kira sesakit mana, sesukar mana pon keadaan yang perlu kita lalui..sesungguhnya, REDHA ALLAH itu lebih utama..insyaALLAH, damailah HATI..

Sesungguhnya, ujian ALLAH itu indah.. hanya yang merasa jea yang tahu mcm mana nk nilai indahnya ujian itu.. Jamahlah ujian yang terhidang dengan berhemah.. kerana ALLAH itu Maha Mengetahui..dan segalanya akan terjawab, bila tiba Masanya.....

sO, SMILE okey :)) JANJI ALLAH ITU PASTI..

No comments:

Post a Comment

Leave yOur cOmment here..